Twinkle | Digital Commerce

Lululemon mikt op verdubbeling online omzet

2019-04-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:52

Kledingwinkel Lululemon heeft een vijfjarenplan gepresenteerd waarin het onder meer als doel heeft gesteld om zijn online omzet te verdubbelen.

Om dat te bereiken wil de shop in ieder geval dit jaar nog zijn pick-up points uitbreiden naar al zijn winkels in Amerika. Vooralsnog konden klanten alleen in 35 winkels online bestellingen afhalen. Daarnaast wil de winkel zijn digitale assortiment uitbreiden en verdubbelen ten opzichte van het winkelassortiment. Om sales een boost te geven, wil Lululemon ook meer inzetten op mannen. Volgens het bedrijf valt binnen dat segment nog de meeste groei te behalen. In het laatste fiscale jaar zag het bedrijf de omzet toenemen naar 3,3 miljard dollar. Het is niet bekend hoeveel de huidige online omzet van het bedrijf bedraagt.

Loyaliteit

Lululemon zet daarnaast ook in op trouwe klanten, meldt CNBC. Zo test het bedrijf al enkele maanden een loyaliteitsprogramma, waar consumenten voor een jaarlijkse bijdrage van 128 dollar verschillende kortingen ontvangen. Maar waar ook extra’s als snelle levering en workshops in zitten.