Twinkle | Digital Commerce

Helft meer omzet Boohoo dankzij ‘fashion for all’

2019-04-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:47

De Britse online kledingverkoper Boohoo heeft het afgelopen boekjaar 49 procent meer omzet behaald. Volgens medeoprichter Carol Kane komt dit vooral doordat de modeverkoper meer verschillende maten verkoopt.

Die ‘fashion for all’-benadering legt de modeverkoper geen windeieren, aldus Kane. ‘We hebben Bodycon jurken voor zowel maat 10 als maat 20 modellen. We willen ervoor zorgen dat, ongeacht de maat, je dezelfde jurk kunt dragen.’

Jongere doelgroep

Door deze benadering, en te targeten op een jongere doelgroep, steeg de omzet van de Boohoo-groep, waar ook shops als PrettyLittleThing onder vallen, met bijna 50 procent naar 866 miljoen pond, omgerekend ruim één miljard euro. Volgens Boohoo heeft het bedrijf dertien miljoen geregistreerde klanten en kan het producten vanaf ontwerp binnen twee weken op de markt brengen. Iets dat sneller is dan de gemiddelde online modespelers, aldus het bedrijf.