Twinkle | Digital Commerce

Kledinglijn Lego te koop via Snapchat

2019-02-15
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Lego Wear, de kledinglijn van het beroemde speelgoedmerk, en Snapchat gaan in aanloop naar de Londen Fashion Week met elkaar samenwerken.

Consumenten kunnen via de app van Snapchat kleding van het merk in een augmented reality omgeving aanschaffen. Daarvoor moeten ze een code scannen in een lege winkel met daarin niets anders dan een Snapcode. Vervolgens komen ze in een virtuele winkel terecht. In die winkel vinden ze een aanbod van Lego Wear-kleding voor volwassenen. Deze zijn alleen beschikbaar voor consumenten uit Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de VS.

Experiment

In de virtuele winkel vinden klanten, naast Lego-paspoppen met de desbetreffende kleding, alleen een DJ booth en arcade machine. ‘Dit is een experiment waarbij we nieuwe wegen proberen te ontdekken om de brug te slaan tussen de fysieke en digitale wereld’, aldus Lea Sandell manager social media bij de Lego Group. Bij Snapchat zien ze de samenwerking vooral als proeftuin. ‘Snapchatters gaan vlot om met augmented reality. Door e-commerce te koppelen aan een leuke ervaring als deze kunnen we dus ook verkoop genereren’, besluit strategiedirecteur Will Scougal.