Het online aanbod van Blokker wordt gelijkgetrokken met het assortiment van de fysieke winkels. Ook worden bestelzuilen in de winkels meer zichtbaar.
Dat meldt de keten in een persbericht. Blokker stelt met zijn Bricks & Clicks-strategie een consistenter aanbod te creëren dat beter op de klant is afgestemd. De webshop en fysieke winkels opereerden eerst los van elkaar. Ook krijgen consumenten meer keuze in bezorg- en ophaalmogelijkheden. Blokker specificeert dat niet verder. Ten slotte kunnen klanten hun Douwe Egberts-waardepunten sinds kort ook in de webshop gebruiken. Naar verwachting raken veertien werknemers hun baan kwijt.
Ook geeft Blokker aan na de zomer klaar te zijn met de ombouw van het bestaande dc in Geldermalsen. Het huidige e-dc in Gouda wordt dit jaar gesloten. De logistieke stromen van online orders verhuizen naar het centrum in Geldermalsen, dat wordt dit jaar een ‘hypermodern omnichannel dc’.
Nextail
De integratie van de webshop en fysieke winkels werd vorig jaar al aangekondigd. De stekker werd toen uit de zelfstandige online organisatie Nextail getrokken. Vorige maand werd de verhuizing afgerond van Blokkers hoofdkantoor naar de locatie van Nextail in Amsterdam Zuidoost.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Blokker smelt online- en winkelaanbod samen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.