Het online aandeel bij supermarkt Jumbo is tegen het eind van 2018 opgelopen tot bijna 4 procent. De totale consumentenomzet van de winkelketen bedraagt ruim 7,4 miljard euro.
Dat blijkt uit een persbericht van Jumbo over de resultaten van 2018. Volgens de super hebben vorig jaar meer huishoudens boodschappen besteld bij de nummer 11 van de Twinkle100, zowel op de website als in de mobiele applicatie.
Om de groei van het aantal online bestellingen te kunnen verwerken, is Jumbo sinds november vorig jaar begonnen met het op testbasis leveren van online bestelde boodschappen vanuit een hub in Den Bosch. Voorheen gebeurde dit nog vanuit Jumbo-winkels, maar met dit systeem verwacht het bedrijf meer klanten te bereiken en online sneller te groeien. Dit jaar opent de super nog twee testhubs in Amsterdam en Middelburg. Eén van de gevolgen van de levering vanuit hubs is meer variatie binnen bezorgsloten, verklaarde cfo Ton van Veen eerder tegenover Distrifood. ‘Nu is er een standaard tijdslot van drie uur. We gaan straks naar twee uur en uiteindelijk naar één uur.’
Foodcoach
Ook wordt dit jaar de recent ontwikkelde app ‘Foodcoach’ verder uitgerold. Deze applicatie – waarbij consumenten advies krijgen over voeding – wordt nu nog getest door voetballers van PSV en wielrenners van Team Jumbo-Visma. Deze applicatie heeft een koppeling met de online shop van Jumbo, waardoor artikelen besteld kunnen worden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jumbo: online aandeel naar 4 procent
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.