Twinkle | Digital Commerce

Bonprix opent ‘app-only’ store

2019-01-18
1000562
  • 1:26

Otto-dochter Bonprix opent in februari een nieuw soort winkel in Hamburg. In de shop voert digitalisering de boventoon. Met een hoofdrol voor de Bonprix-app.

Het opdoen van inspiratie, kleding passen, bestellen of betalen. Alles wordt in de winkel onder het motto ‘Fashion Connect’, middels de applicatie of digitale innovaties uitgevoerd.

Opvallend is dat in de shop, genaamd 'Bonprix connect', van elk kledingstuk slechts één artikel hangt. Waar in de meeste kledingwinkels de rekken volhangen met verschillende maten, zul je bij de Bonprix store in Hamburg dus een beperkt aantal kledingstukken tegenkomen. Wil je een artikel passen, dan hoef je alleen het desbetreffende artikel te scannen en de juiste maat te kiezen. In een geselecteerde paskamer wordt vervolgens het gekozen kledingstuk voor de klant klaargezet zodat hij deze kan passen. Als het artikel niet past, kan hij deze vervolgens in de app nogmaals, in een andere maat, reserveren.

Daar blijft het niet bij. In de paskamer kunnen consumenten door verschillende lichtthema’s de kleding in verschillende lichtvallen uitproberen. Op een aparte display krijgen klanten de vervolgstappen voor bestelling en afrekening te zien. Persoonlijk advies vragen van een mode assistent is via één druk op de knop te regelen.

Metgezel

Afrekenen kunnen klanten zowel via de applicatie van Bonprix als zelfservice kassa’s doen. Op verzoek is het mogelijk om bij een bemande kassa af te rekenen. Winkelmedewerkers kom je er vrijwel niet tegen. ‘We hebben de smartphone tot een onmisbare tool in onze nieuwe winkel gemaakt, omdat het een constante metgezel van onze klanten is’, verklaart Markus Fuchshofen, managing director voor e-commerce, sales in Duitsland, branding en advertising. ‘Hoe consequent we het bestelproces hebben gedigitaliseerd, is uniek.’