Twinkle | Digital Commerce

Nederland belangrijke groeipijler voor bonprix

2017-10-17
978550
  • [nieuws]
  • 0:57

De Nederlandse markt was voor bonprix één van de sterkste groeipijlers in het afgelopen halfjaar. De dochteronderneming van de Otto Group boekte in de zes maanden tot en met eind augustus een dubbelcijferige groei in ons land.

Vooral de markten buiten thuishaven Duitsland deden het goed; bonprix noemt naast Nederland ook Frankrijk en Polen als katalysatoren. Uiteindelijk steeg de opbrengst over alle markten heen met 3 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2016.

Belang van app neemt toe

Bonprix, met een Nederlandse online omzet van 41 miljoen euro de nummer 37 in de Twinkle100, verkoopt nu in dertig landen. In veertien daarvan, waaronder Nederland, lanceerde het bedrijf een mobiele applicatie. Inmiddels komt de helft van de online omzet via mobiele apparaten. In Duitsland steeg het aandeel van de app in de overall mobiele verkoop met meer dan 30 procent.

Catalogus blijft bestaan

Het bedrijf besteedt het komende halfjaar aan het verder uitbouwen van zijn merk en het assortiment. Naast in het digitale kanaal bestaat bonprix nog steeds als catalogus. Die wordt tegenwoordig naar eigen zeggen meer als marketing tool gebruikt. In Nederland worden er vier miljoen catalogi per seizoen verspreid.