Bijna de helft van de consumenten die een kijkje neemt in één van de Amazon Go-vestigingen, wordt een herhaalklant. Gemiddeld genomen verblijven ze 27 minuten in de kassaloze supers.
Dat blijkt uit onderzoek van inMarket, dat het shopgedrag en trends in bezoeken zestig dagen lang analyseerde in vijf vestigingen in Seattle en Chicago. De resultaten daarvan lieten zien dat Amazon Go-bezoekers er met name doordeweeks winkelen. 's Middags is het er het drukst; over de week bezien komen woensdag de meeste klanten.
Anders dan traditionele super
In relatie tot 'traditionele' supermarkten, waar het bezoek met name in de weekends tot piekhoogten stijgt, blijkt het winkelpatroon bij Amazon Go omgekeerd. Van de vijf onderzochte vestigingen zijn er drie in het weekend gesloten, maar ook zonder hun data blijft de drukte doordeweeks het hoogst.
Een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van Amazon Go is het bieden van verse, kant-en-klare producten. Volgens inMarket ontbijten of lunchen bezoekers inderdaad met regelmaat bij de snelsuper, wat erop duidt dat ze fungeren als 'c-store restaurant hybride'.
Inspiratie voor Albert Heijn Online
In Nederland heeft Albert Heijn zijn eigen tap-to-go-project nu ruim een maand geleden in gebruik genomen. De Amazon Go-winkels vormden daarvoor een 'grote bron van inspiratie', vertelde senior director Machiel Tiddens van Albert Heijn Online tijdens Shopping Today.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'44 procent Amazon Go-bezoekers wordt vaste klant'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.