Twinkle | Digital Commerce

YouTube krijgt ticket-koopknop

2018-10-19
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

Ticketing-reus Eventbrite is vanaf vandaag geïntegreerd met YouTube. Consumenten in de Verenigde Staten krijgen daardoor vanaf nu een koopknop voor concertkaartjes te zien wanneer zij filmpjes van artiesten bekijken op het online platform.

Direct onder video's verschijnt voortaan een 'On Tour'-gedeelte met data van shows in de buurt van de gebruiker, vergezeld door een koopknop. Ook worden via Eventbrite live optredens getoond naast video's van YouTube Official Artist Channels.

'Deze nieuwe integratie slaat een brug tussen deze artiesten en een aantal van de belangrijkste onafhankelijke clubs, venues en festivals in Noord-Amerika', zegt Eventbrite over de samenwerking. 'YouTube voegt zich bij de groep van meer dan 50 distributiepartners van Eventbrite die promoters, event managers, producers en makers helpen om meer bereik te genereren.'

Instagram en Facebook

De kaartverkoper, die groeit door zijn netwerk van partners uit te breiden, sloeg in mei de handen ineen met Instagram: dat beschikt sindsdien over een koopknop voor tickets op pagina's van artiesten, naast aangekondigde evenementen. Eerder faciliteerde Evenetbrite eenzelfde functionaliteit voor Instagram-moeder Facebook.

Lees ook: 'Kaarten in context' (Twinkle 2-2018)