Twinkle | Digital Commerce

Eventbrite biedt ticket-koopknop via Instagram

2018-05-09
980550
  • [nieuws]
  • 1:08

Dankzij een nieuwe samenwerking van Eventbrite en Instagram beschikken ruim 25 miljoen bedrijven en merken wereldwijd vanaf vandaag over een ticket-koopknop naast de aangekondigde evenementen op hun Instagram-account.

Eventbrite is naar eigen zeggen de eerste ticketing partner voor evenementen die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Het sociale medium uit de koker van Facebook heeft het aankoopproces vereenvoudigd door het afrekenen in zijn eigen omgeving mogelijk te maken.

Visuele inspiratie

'Onderzoek toont aan dat 75 procent van de millennials liever zijn geld spendeert aan ervaringen dan aan materiële zaken', aldus het ticketbureau. 'Dit gecombineerd met het feit dat 30 procent van de online aankopen geïnspireerd is op wat mensen hebben gezien op Instagram, maakt dat deze samenwerking een fantastische nieuwe manier biedt om bezoekers te werven voor evenementen.'

Prijskaartjes

Instagram koestert al een tijdje ambities op e-commerce vlak. Eind maart ontsloot het voor duizenden retailers uit de Verenigde Staten een functionaliteit om prijskaartjes aan producten te hangen, zodat zij hun geplaatste foto's shoppable kunnen maken.

Facebook-conversie verdubbeld

Met moederbedrijf Facebook werkt Eventbrite al sinds 2016 samen. Destijds kwam op dat platform al een koopknop beschikbaar, die volgens Eventbrite de conversie via Facebook verdubbelde. De functionaliteit verscheen afgelopen oktober voor Nederlandse gebruikers.

Lees ook: 'Kaarten in context' (Twinkle 2-2018)