Twinkle | Digital Commerce

Bilder & De Clerq start met DNA-maaltijdboxen

2018-10-10
1000562
  • 1:09

Het klinkt misschien een beetje onwerkelijk: afvallen op basis van je DNA. Online maaltijdenwinkel Bilder & De Clerq ziet er brood in en introduceert speciale DNA-maaltijdboxen.

Het bedrijf heeft samen met DNA-bedrijven Omnigen en DNAisyou een nieuw concept ontwikkeld: de DNA-Foodbox. Waarin op basis van aangeleverd DNA maaltijden worden aangeboden die moeten helpen bij het kwijtraken van overtollige kilo’s. Dat meldt vergelijkingssite Maaltijdbox.com.

De foodboxen worden wekelijks thuisbezorgd gedurende twaalf weken. Consumenten ontvangen drie maaltijden per dag, vijf dagen in de week. Ontbijt en lunch komen in shake-vorm op dag zes en zeven. Het enige wat ze nog hoeven te doen, is de maaltijden bereiden.

Wangslijm

Het wetenschappelijke dieet kan worden aangevraagd via DNAfoodbox.com. Wie meedoet, ontvangt eerst een DNA-kit thuis waarmee wangslijm moet worden afgenomen. Wetenschappers van Omnigen analyseren het DNA en bepalen wat voor voeding het beste bij ze past.

Exact juiste hoeveelheid

Volgens Bilder & De Clerq, dat sinds maart dit jaar zijn focus naar de online maaltijdmarkt heeft verlegd, bevat de DNA Foodbox precies de juiste hoeveelheden eiwitten, koolhydraten en vetten in de juiste porties die afgestemd zijn op het profiel van de consument.

Voor de DNA test betalen consumenten eenmalig honderd euro. Daarna kost het dieet wekelijks honderd euro.

Afhankelijk van het aantal deelnemers wordt gekeken om het programma van twaalf weken uit te breiden.