Twinkle | Digital Commerce

Bilder & De Clercq verschuift naar online maaltijdbox-markt

2018-03-19
1000562
  • [nieuws]
  • 1:17

Bilder & De Clercq sluit voor de tweede maal de fysieke deuren en legt zich toe op online bestelbare maaltijdboxen. De eerste daarvan is de 'Familiebox', tevens de naam van het nieuwe jasje van het overgenomen Mathijs Maaltijdbox.

Hoewel de website van de maaltijdenservice meldt dat de gerechten van Bilder & De Clercq sinds 1 februari alleen nog in de winkel verkrijgbaar zijn, kan dat nog tot 31 maart. Daarna handelt het bedrijf online-only en gaat het verder onder een andere naam: Familiebox. Naast een gezinsbox verschijnen binnenkort ook andere varianten.

Flexibel lidmaatschap

Gratis thuisbezorging behoorde al tot de propositie van Bilder & De Clercq; de abonnementsvorm juist niet. Daar komt nu verandering in, vertelt managing director Gert-Jan van Veldhuizen aan Levensmiddelenkrant.nl: 'We merkten dat klanten vooral op zoek waren naar een maaltijdbox die qua abonnement heel flexibel is. Daar hebben wij rekening mee gehouden en daarom heeft de Familiebox ook een flexibel lidmaatschap.'

Faillissement en doorstart

Bilder & De Clercq wisselde in het verleden vaker van strategie. Het bedrijf stopte noodgedwongen met zijn fysieke activiteiten na een faillissement in 2015, vlak na de introductie van interactieve bestelmuren. Onder een andere eigenaar startte het bedrijf door en bracht het bestelmuurconcept opnieuw tot leven voor Schiphol-personeel. Voor de huidige transformatie naar online maaltijdboxleverancier werd een jaar geleden al de basis gelegd met het aanbod van landelijke thuisbezorging.