Twinkle | Digital Commerce

Kleding passen bij DHL servicepunten

2018-10-08
1000562
  • 1:07

Bezorgdienst DHL heeft voor het eerst een servicepunt uitgerust met een pashokje waar online bestelde kleding kan worden gepast.

De locatie in Het Noordeinde in Den Haag heeft de primeur. Later deze maand volgt het servicepunt in de Van Baerlestraat in Amsterdam.

Met de pashokjes speelt DHL in op de vraag van consumenten om online bestelde kleding snel te kunnen passen. Kleding die niet past of niet naar wens is, kan gelijk bij het servicepunt worden geretourneerd. Ook hoeft de klant voor een retourzending niet nog een keer op pad.

Studenten

Het idee van de paskamer komt van studenten van de Avans Hogeschool, die dit jaar onderzoek deden naar oplossingen voor de last mile. ´De frisse blik van studenten kan onverwachte nieuwe inzichten opleveren´, verklaart Ronald Leunisse, managing director van DHL Express in Nederland. ´Het idee van de paskamers sprong er uit. Tenslotte zijn tijd en gemak belangrijke factoren bij het online winkelen. De DHL-paskamer draagt bij aan een positieve online winkelbeleving.´

Ook bpost

Naast DHL start ook de Belgische vervoerder bpost met pashokjes in servicepunten. In het postkantoor in Gent kunnen Belgische consumenten over een maand ook online gekochte kleding passen. Bpost en DHL werken sinds enkele maanden samen op het gebied van aanlevering, sortering, uitlevering en retourneren.

Lees ook: 'Bpost in zee met DHL: Stimulans crossborder e-commerce' (Twinkle 30-05-2018)