Webwinkeliers draaiden afgelopen augustus bijna 14 procent meer omzet dan in dezelfde periode vorig jaar. De omzet van multi-channelers lag 32,5 procent hoger; dat brengt de gemiddelde groei van de online omzet in augustus op bijna 20 procent, meldt het CBS.
De totale detailhandel beleefde een groei van 3,4 procent ten opzichte van augustus 2017. Daarbij groeide het verkoopvolume met 3,2 procent. Veel branches deden het goed; met name kledingwinkels zagen hun omzetten stijgen. Supermarkten plusten 4 procent, in tegenstelling tot speciaalzaken, waar de omzet met gemiddeld 3 procent kromp.
Van min naar plus
De grootste omslag is zichtbaar bij de verkopen van consumentenelektronica: de krimp van 3,1 procent in juli sloeg om naar een groei van 2,8 procent in augustus. Ook handelaren in recreatie-artikelen wisten een krimp van 0,5 procent om te zetten naar een plus van 1,5 procent. Verkopers van schoenen en lederwaren zagen hun omzet, die in juli met 1,1 procent daalde, in augustus stijgen met 2,2 procent.
Afgelopen juli bleek de groeiende kloof tussen de online omzetontwikkeling van pure players en multi-channelers groter dan tevoren: respectievelijk 13 tegenover 37,5 procent groei.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet augustus 20 procent hoger
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.