Twinkle | Digital Commerce

Topman Adobe koestert openheid Magento

2018-10-10
1548811
  • 1:16

Het succes van Magento is grotendeels te danken aan zijn open cultuur. ‘Zij drijven de innovatie’, aldus Shantanu Narayen over de honderdduizenden ontwikkelaars van de software.

Adobe’s topman wil dat open karakter behouden, mocht de Magento community daar nog aan twijfelen. ‘They harness innovation. You have to recognize it. We will continuate it.’ De ceo voegde toe dat Adobe acquisities altijd graag in zijn kracht laat. En dat Adobe zich steeds meer verbonden voelt met open source.

Mark Lavelle

Narayen werd vandaag in Barcelona geïnterviewd door Mark Lavelle, de topman van Magento Commerce, tegenwoordig ‘An Adobe Company’. Even daarvoor vertelde Lavelle enthousiast over de overname door en de ‘magnifieke’ samenwerking met Adobe, ‘a pretty phenomenal company’ volgens hem. Hij acht de combinatie als geen ander in staat om ervaringen persoonlijk te maken en alle momenten shoppable te maken, door de combinatie van content, data en commerce. Lavelle onderstreepte ook wat er vooral niet verandert in de nieuwe constellatie: Magento’s toewijding aan klanten van alle formaten, partners en de community:

Experience-driven commerce

Experience-driven commerce’, hebben Magento en Adobe de vrucht van hun samenwerking gedoopt. Om dat handen en voeten te geven, werd vandaag de integratie van Magento Commerce Cloud binnen Adobe’s Experience Cloud gecommuniceerd. Dat biedt Magento-gebruikers nieuwe mogelijkheden om klanten te binden, hun ervaringen te personaliseren en op hun behoeftes te anticiperen.

Lees ook: Magento: ‘Integraties met Amazon en Google Ads in 2019'