Twinkle | Digital Commerce

Helft meer bestellingen voor Hellofresh

2018-08-13
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

In het eerste halfjaar bestelden klanten zo'n 13,3 miljoen orders bij Hellofresh. Dat is ruim de helft (50,1 procent) meer dan een jaar eerder.

Dit resulteert in een omzetstijging van 41,3 procent over die periode. Goed voor een bedrag van 615,2 miljoen euro. Het aangepast bedrijfsresultaat van het Duitse bedrijf komt neer op een verlies van 25,6 miljoen euro. Dit is nog altijd 44,9 procent minder dan de min van 46,5 miljoen in de eerste zes maanden van 2017.

Investeren

De cijfers van Hellofresh zullen nog wel even rood blijven. De bezorger van maaltijdboxen gaat de komende maanden meer investeren om te kunnen groeien. Hierdoor verwacht het bedrijf pas in de loop van volgend jaar break-even te draaien.

Vorig jaar daalde het aangepast bedrijfsresultaat (Adjusted EBITDA) van Hellofresh nog met zo’n 15 procent waardoor het bedrijf 70,1 miljoen euro in de min uitkam. Destijds gaf Hellofresh aan in het vierde kwartaal van 2018 break-even te willen draaien. De meeste verkopen haalt de maaltijdboxbezorger uit Amerika.