Twinkle | Digital Commerce

Alibaba introduceert eigen VIP-abonnement

2018-08-16
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Klanten van Alibaba kunnen zich vanaf nu abonneren op premium membership 88VIP. De Chinese e-tailreus geeft abonnees diverse kortingen en toegang tot speciale services.

Vorig jaar startte Alibaba met de 88 Membership Club, een loyaliteitsprogramma waar bezoekers van marktplaatsen Tmall en Taobao gratis gebruik van kunnen maken. Wie via dat programma genoeg punten gespaard heeft, kan voor omgerekend 11,20 euro een 'upgrade' naar het nieuwe VIP-abonnement nemen; daarbuiten kost het VIP-lidmaatschap 113 euro per jaar.

Voordelen

Leden van 88VIP krijgen onder meer 5 procent korting bij Tmalls supermarkten en een aantal grote vestigingen van Taobao en Tmall. Daarnaast biedt het betaalde lidmaatschap toegang tot videoplatform Youku en muziekplatform Xiami, online ticketplatform Taopiaopiao en on-demand bezorgservice Ele.me.

'De beslissing om een ​​exclusief ledenbestand te hebben, gaat niet alleen over het belonen van onze meest actieve leden, het gaat ook over het opbouwen van een all-round ervaring waar onze klanten elke dag van kunnen genieten', zegt Alibaba's cmo Chris Tung.

Prime-tegenhanger

Het abonnement en de geboden voordelen vormen een tegenhanger voor het Prime-abonnement van concurrent Amazon. Dat telt inmiddels wereldwijd meer dan 100 miljoen leden. Een belangrijk verschil tussen de abonnementen is de afkoop van bezorgkosten, die bij Prime ingesloten is.