Twinkle | Digital Commerce

Fysieke kledingshoppers blijven fysiek kopen

2018-07-06
1000562
  • 0:59

Bijna de helft van de consumenten die kleding in de fysieke winkel koopt, blijft dat in de toekomst ook doen. Dat blijkt uit onderzoek van Simon-Kucher & Partners.

Uit het onderzoek, gehouden onder 344 consumenten, blijkt dat 56 procent van de fysieke shoppers in de toekomst overweegt om de stap naar online winkelen te maken. Voor hen zou gratis levering en gratis retouren een reden zijn om over te stappen.

Tijdbesparing

Consumenten die wel online kleding shoppen, doen dat vooral omdat het veel tijd bespaart. Ook het shoppen als de fysieke winkels dicht zijn, is voor veel consumenten een reden om via internet hun aankoop te doen. Voor de fysieke shoppers is juist het kunnen passen van kleding en het eenvoudig kunnen beoordelen van de kwaltieit van de kleding een reden om terug te blijven gaan naar de winkel.

Kleding in de lift

De online uitgaven in de kleding-sector namen afgelopen jaar met 24 procent toe. Consumenten besteedden afgelopen jaar voor 22,5 miljard euro in Nederlandse webshops. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg het aantal online bestedingen bij fashion-webshops met 14 procent.