Duitse e-tailers hebben vorig jaar voor zo'n 85 miljard euro aan artikelen verkocht. Dat is ongeveer 9,5 procent meer dan de 78 miljard van 2016.
Dat blijkt uit onderzoek van the Ecommerce Foundation. De groei in Duitsland neemt procentueel gezien wel licht af, in 2014 en 2015 groeide de e-commerce bij onze oosterburen nog met ongeveer 13 procent. Voor het lopende jaar verwacht de foundation een omzet van 93 miljard euro.
De groei van de Duitse e-commerce markt verbaast webshop keurmerk Trusted Shops niet. 'Duitsland scoort wereldwijd dan ook het hoogst op logistieke performance. Mede doordat de logistiek zo goed geregeld is, heerst er vertrouwen in online shoppen en dat zien we terug in de groeicijfers', verklaart Tim Heinen, country manager Benelux.
Derde plek
De Duitse e-commerce is volgens het rapport in omzet het derde grootste e-commerceland van Europa, na Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Wat vooral opvalt bij het aankoopgedrag van Duitsers, is dat zij veel boeken online kopen. Ruim 39 procent van de Duitsers heeft in de afgelopen 12 maanden weleens een boek online gekocht. Het kopen van een applicatie is het populairst bij onze oosterburen, met een aandeel van zo'n 42 procent.
Het volledige rapport is terug te vinden via de site van the Ecommerce Foundation.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Duitse e-commerce goed voor 85 miljard euro
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.