Zalando boort twee nieuwe online markten aan: Ierland en Tsjechië. Het is voor het eerst sinds vijf jaar dat de moderetailer geografische expansie zoekt; de afgelopen jaren lag de nadruk vooral op uitdieping van bestaande markten.
Met deze uitbreiding, waarbij zo'n 15,4 miljoen extra consumenten bereikt worden, staat het aantal Europese landen waar Zalando inmiddels actief is op 17. De Ierse en Tsjechische markten worden beleverd vanuit bestaande distributiecentra, meldt Zalando. De twee nieuwe landenwebshops openen nog deze zomer hun deuren.
Zalando-stijl
'We pakken onze uitbreiding slim aan, door gebruik te maken van kennis uit onze bestaande Europese markten', zegt co-ceo Ruben Ritter. 'En we werken in de gebruikelijke Zalando-stijl: starten, leren, herhalen en schalen.'
Winstgevendheid
Tot aan 2017 moest Zalando flink toeleggen op de verkoopactiviteiten buiten thuisregio DACH, bestaande uit Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, die onderaan de streep verlies opleverden. Afgelopen jaar kwam het keerpunt: de EBIT bleek nauwelijks vermeerderd, maar het aandeel van de Europese markt daarin bleek aanzienlijk gegroeid. Nu de Europese activiteiten niet langer rode cijfers opleveren, is Zalando's roadmap ook weer op de landkaart zichtbaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando weer op geografische expansietoer
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.