Nestlé brengt een aantal artikelen direct aan de man in België, in samenwerking met Uber Eats. ‘We testen of same day delivery interessant is. Voor zover ik weet zijn wij de eerste partij die het hier aanbiedt.’
Dat laat Pierre Halleux weten aan Twinkle. Deze week sprak Nestlé's Belgische e-commerce manager op de E-commerce Summit.
-> Lees de verslagen uit Barcelona
Nestlé Home Market
De virtuele deuren van ‘Nestlé Home Market’ zijn vorige week open gegaan. Halleux spreekt van een pop-up shop, op de site en in de app van Uber Eats. Vooralsnog kunnen alleen mensen rondom Nestlé’s Belgische hoofdkantoor in Anderlecht (Brussel) er bestellen, van maandag tot en met vrijdag tussen 9.30 en 17.00 uur. De bedoeling is de pilot uit te breiden.
Babyvoeding
Volgens Halleux is same day delivery van voedingsmiddelen uniek bij onze zuiderburen. ‘We kennen dat hier niet. Ik dacht aan ons productportfolio en vroeg me af waarbij de meerwaarde van snelle levering het grootst zou zijn. Ik kwam al snel bij babyvoeding uit, want daar kunnen de drukke vaders en moeders van tegenwoordig dringend behoefte aan hebben. Daarom verwijst de grote banner in onze shop binnen Uber Eats daar ook naar. Dit initiatief sluit ook aan bij Nestlé’s bedrijfsdoel om de kwaliteit van het leven te helpen verbeteren. Nu hoeven ouders de deur niet meer uit voor één dringende boodschap.’
In de bestelomgeving is ook een aantal ontbijtgranen te koop, binnenkort wordt onder andere koffie toegevoegd volgens Halleux. ‘We zullen zien hoe het aanslaat, of de behoefte er is.’
Ik weet nog een top product: mensenrechten via ubereats. Als Nestlé hier aan zal beginnen is echt een aanrader, gaat zeker verkopen. In plaats van water te privatiseren in ontwikkelingslanden.