Twinkle | Digital Commerce

Armband of ring blijkt populair betaalmiddel

2018-05-31
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

De test die ABN Amro aan het begin van het jaar startte met zogeheten wearables zoals ringen en armbanden, blijkt succesvol. De bank gaat daarom door met de test.

Van februari tot en met mei liet de bank vijfhonderd klanten de wearables testen. 78 procent van hen heeft aangegeven de wearable als favoriet betaalmiddel te zien, en dus eerder met een armband of ring te betalen dan met bijvoorbeeld de pinpas. Nog maar 19 procent van de proefpersonen gebruikt liever een betaalpas.

Kleine bedragen

Volgens de bank blijkt uit de test dat klanten gemiddeld zes betalingen per week met de wearable doen. Omdat de wearable geen pincode heeft, kunnen consumenten er per keer maximaal 25 euro mee betalen. ABN Amro gaat de attributen de komende periode voorzien van nieuwe features. Zo willen klanten graag real-time inzicht in de betalingen in Mobiel Bankieren, dit wordt op dit moment nog een dag later getoond .

Lees ook: 'Laat klanten met contactloos en wearable betalen' (Twinkle 20-07-2016)