Twinkle | Digital Commerce

Verjaardagsfeestjes online regelen bij Hema

2018-05-31
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

Online taarten en kadootjes bestellen voor de kids. En als je slingers bent vergeten dan doen we die er ook gewoon bij. Dit jaar nog wil Hema zijn klanten online verjaardagsfeestjes laten samenstellen.

Dat bleek vandaag uit de presentatie van Raph Schröder, Hema's head of e-commerce, op Emerce E-commerce Live in de Beurs van Berlage te Amsterdam. Tijdens de presentatie, waarin Schröder inging op de omnichannel-strategie van de retailer, kwam naar voren dat Hema al langer bezig is om ouders van zijn belangrijke doelgroep kinderen te voorzien van een manier om eenvoudig online het feestje van hun kroost samen te stellen. Wanneer Hema de dienst introduceert is nog niet bekend.

Omnichannel

Dat Hema zichzelf als 'omnichanneler' ziet, blijkt wel uit de woorden van Schröder. Als voorbeeld noemt hij de 6 miljoen online transacties die consumenten in 2017 bij het bedrijf deden. Van die orders werd meer dan de helft (55 procent) afgehaald in een Hema-winkel De groei die Hema afgelopen jaar doormaakte - de online omzet van het bedrijf steeg met 31 procent - heeft volgens Schröder veel te maken met de groei van het aantal Hema-klanten. 'In Nederland hadden we vorig jaar 23 procent meer klanten, terwijl de sales stegen met 26 procent. Onze groei is gedreven door de toename van ons klantenbestand.'

Lees ook een interview met Raph Schhröder: Hema maakt er meer van (Twinkle 6-2017)