Twinkle | Digital Commerce

Belgen houden eigen online koopjesweekend

2018-05-16
92005736
  • [nieuws]
  • 1:00

Na Black Friday en de French Days achten enkele Belgische e-tailers de tijd rijp voor een eigen e-commerce kortingsdag: aanstaande vrijdag organiseren zij de eerste 'Belgian Friday'.

Bij (r)etailers La Redoute, Veritas, Sarenza, Kiabi, Jack & Jones en Tape à l’Oeil kunnen klanten komende vrijdag, maar ook gedurende het daarop volgende Pinksterweekend allerlei koopjes scoren.

Naar online bewegen

Niet alleen beschouwen de initiatiefnemers het evenement als een antwoord op Black Friday, maar ook zien ze een kans consumenten die nog niet (vaak) webwinkelen, over de streep te trekken: 'Een publiek dat niet gewend is om online te winkelen kan profiteren van kortingen op seizoensproducten, maar ook vertrouwd raken met online winkelen', zegt Brice Deléscluse, ceo van La Redoute.

Black Friday

Ook in Frankrijk sloeg La Redoute vorige maand de handen ineen met branchegenoten om een kortingsdag onder de eigen vlag te organiseren, in navolging op Black Friday. De afgelopen editie daarvan bleek op internationale schaal een groot succes, ook in ons land: diverse bedrijven meldden recordaantallen bezoekers, omzetten en bestellingen.