Twinkle | Digital Commerce

Ahold Delhaize start digitaal lab

2018-05-23
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize is een nieuw bedrijf gestart dat zich richt op digitale innovatie: Peapod Digital Labs. Het 'lab' gaat aangesloten merken in Noord-Amerika helpen innoveren op het gebied van online verkoop en personalisering.

Daarnaast zal vanuit het lab het online merk Peapod worden aangestuurd.

'We zijn erg enthousiast over dit nieuwe bedrijf, die als motor zal gelden voor onze Amerikaanse e-commerce en digitale strategieën', verklaart Kevin Holt, ceo bij Ahold Delhaize USA, in het persbericht. Onder meer het realiseren van Peapod Digital Labs zorgt ervoor dat we onze focus kunnen aanscherpen op het gebied van Amerikaanse merken en we onze klanten een gepersonaliseerde en zorgeloze shopervaring kunnen bieden.'

AIRlab

In Nederland zet Ahold Delaize ook al flinke stappen op het gebied van digitale innovatie. Een maand geleden kondigde het een samenwerking aan om AI beter in te zetten in de retail. In het AIRlab, gelegen in het recent geopende Innovation Centre for Artificial Intellegence(ICAI), werkt het samen met de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit Amsterdam. Zeven promovendi doen daar onderzoek naar maatschappelijk verantwoorde algoritmes voor het doen van aanbevelingen voor consumenten en naar AI-technologie voor het managen van goederenstromen. De onderzoeken vinden plaats bij bol.com en Albert Heijn.