Twinkle | Digital Commerce

Thuiseten.nl gaat 'keihard' concurrentie aan met Thuisbezorgd.nl

2018-04-10
1000562
  • [nieuws]
  • 1:35

Waar Eten.com als initiatief van Horeca in Actie de monopoliepositie van Thuisbezorgd.nl wil doorbreken, doet ook thuiseten.nl een duit in het zakje in de concurrentiestrijd met de maaltijdbezorger.

Thuiseten.nl is een nieuw initiatief - start vandaag - en wil een alternatief bieden voor Thuisbezorgd.nl. 'Wij zeggen niet dat Thuisbezorgd.nl het op een verkeerde manier doet, maar vinden wel dat het beter kan', aldus initiatiefnemer Elmar Eckstein in gesprek met Twinkle.

Het platform hanteert 6 procent commissie - No bullsh*t, een keiharde garantie - en richt zich met een samenwerking met Voedselbanken Nederland op een breed publiek. 'Wij kiezen voor een vast tarief. dat is wel zo eerlijk. Door de recente commissieverhoging van Thuisbezorgd.nl, van 12 naar 13 procent, laten zij ruimte over voor anderen. Die ruimte willen wij graag opvullen. Wij bieden eigenlijk hetzelfde product', aldus Eckstein.

Thuiseten.nl onderscheidt zich naar eigen zeggen door de omvang van het platform. Volgens het innitiatief worden veel lokale of regionale platformen opgericht uit protest. Bij thuiseten.nl voeren ze op dit moment campagne om zoveel mogelijk restauranthouders te werven. 'Een platform werkt immers alleen als het voldoende omvang heeft'. Thuiseten.nl moet uiterlijk begin juni starten.

Takeaway.com

Takeaway.com, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl en het platform waarmee thuiseten.nl hoopt te concurreren, laat vandaag weten in het eerste kwartaal van 2018 flink meer bestellingen te hebben verwerkt dan vorig jaar. Het bedrijf zag het aantal orders in totaal toenemen met 31 procent tot ruim 20,6 miljoen.

In Nederland groeide het aantal bestellingen met 23 procent naar zo'n 7,6 miljoen. In Duitsland steeg het aantal bestellingen met 32 procent. 'Onze sterke marktpositie in vooral Duitsland heeft geleid tot een ordergroei. We zijn ook erg enthousiast over de meer uitgebreide versie van Food Tracker, die de klantervaring aanzienlijk zal verbeteren', benadrukt ceo Jitse Groen.