Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe website voor Fleurop

2018-04-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Fleurop heeft zijn website vernieuwd. De online bloemenzaak legt met zijn opgefriste look de nadruk op de visuele presentatie van zijn boeketten en voegde verzorgingstips en een 'bloemenregister' toe.

De nummer 157 van de Twinkle100 toont de foto's van zijn boeketten voortaan vanuit meerdere hoeken. 'In tegenstelling tot webshops met producten als kleding, elektronica en bijvoorbeeld vakanties is de klantreis bij ons kort', zegt algemeen directeur Jeroen de Zwart in een persbericht. 'Beslissingen worden vrij snel gemaakt op basis van een foto. De bloemen moeten dus van alle kanten te zien zijn en van het scherm af springen.'

De vernieuwde website bevat daarnaast een eigen magazine met informatie en inspiratie op bloemengebied.

Groei en bloei

'Bestellingen via internet blijven toenemen', aldus De Zwart. In september vorig jaar nam Fleurop zijn kleinere concurrent Bloomy Days over. Jaarlijks verstuurt Fleurop zo'n 25 miljoen bossen bloemen; het bedrijf werkt wereldwijd samen met zo'n 50.000 bloemisten in meer dan 150 landen.