Twinkle | Digital Commerce

A Dog's Life: van neus- tot pootjesbalsem

2018-04-04
980550
  • [interview]
  • 1:28

Bewust omgaan met de herkomst van voeding en mensen terugbrengen naar de essentie van genieten met hun hond, dat was de drijfveer voor Stephanie Soetaert om te starten met haar webshop A Dog’s Life.

Natural, pure, organic, het staat in ons mensenleven centraal. Deze lijn mag doorgetrokken worden naar onze huisdieren’, vindt de Belgische Stephanie Soetaert. In haar webwinkel A Dog’s Life – met als ondertitel ‘Make it perfect’ – verkoopt ze producten waarmee je je viervoeter kunt verwennen: van neus- tot pootjesbalsem, van halsbanden tot hoodies en van snacks tot vegan shampoo. Met de meeste merken heeft Soetaert een exclusiviteitscontract. De artikelen zijn echter niet goedkoop. ‘Ik ben op zoek gegaan naar natuurlijke producten die ons terugbrengen naar de essentie van het leven, zodat we weer tijd en rust kunnen nemen om te genieten met onze honden. Ik vergelijk het met het kopen van spullen in de supermarkt versus de ambachtszaak; iedereen weet dat het prijsverschil een reden heeft.’ Daarbij wil ze naar eigen zeggen niet opgaan in de grote chaos van prijsconcurrentie: ‘Ik kies voor kwaliteit en persoonlijke opvolging.’

‘Het innovatieve van mijn webshop is dat ik mensen aanzet om te verkennen. Mijn vertrekpunt bestaat uit de merken die ik verkoop. Ik laat bezoekers daarmee kennismaken, je kunt in de shop per merk snuffelen.’ De bestellingen worden per post verstuurd in België en Nederland. Daarvoor worden verzendkosten berekend, die voor Nederlandse klanten iets hoger zijn dan voor Belgische. ‘Ik ben beginnend ondernemer en “gratis verzenden” is gewoonweg niet haalbaar.’

Soetaert promoot Adogslife.be voornamelijk op Instagram en Facebook. Dat wil ze uitbreiden via beurzen, workshops en free publicity.’