Twinkle | Digital Commerce

De strategische evolutie van digital agency Gracious Studios

2018-01-18
19201080
  • [ingezonden artikel]
  • 3:35

Digital agency Gracious Studios gaat verder onder de naam gracious. Het is niet zomaar een naamsverandering. Zakaria Amlal, co-founder en CEO van gracious zegt hierover: 'Soms kan een ogenschijnlijk kleine verandering een grote impact hebben.'

Amlal: 'De naam Gracious Studios kon niet meer de totale lading dekken van het strategisch plan dat er ligt voor de komende 3 jaar. Gezien de groeiambities en met het oog op internationalisering is dit hét moment om onze visie "building awesome brands" met een nieuwe naam te laden.' Met ‘grote impact’ doelt Amlal op het strategisch plan dat bestaat uit meer dan alleen een naamsverandering, namelijk het zelf in het leven geroepen model: de ‘vijf -ings’ van gracious.

Rebranding

Bij een nieuwe naam hoort ook een nieuwe branding. In de nieuwe branding staat ‘building awesome brands’ centraal. Dit wordt gedaan door synergie te creëren tussen ‘create’, build’ en ‘promote’ brands dat gelijk staat aan de disciplines design, development en marketing. Suraj Sanchit, co-founder en CXO van gracious: 'De propositie is simpel: van A tot Z waarde toevoegen aan elke fase van de customer journey van de klant. De klant wordt centraal gesteld en dan niet centraal in jouw omgeving, maar centraal in hun eigen
omgeving zodat zij een unieke digitale ervaring kunnen beleven. En dat allemaal door middel van multidisciplinaire teams. Op deze manier kunnen we oplossingen bedenken vanuit verschillende perspectieven.'

Verhuizing

Er staat ook een verhuizing op de planning. Gracious zal in maart haar intrede doen in een nieuw onderkomen. Op dezelfde locatie en twee verdiepingen lager zal zij haar thuisfront vestigen in een ruimte die drie keer zo groot is met de allure van een dan al internationale
speler. Volgens Amlal moet dit een ontmoetingsplaats worden voor alle creatieven. Een broedplaats voor innovatieve ideeën, maar vooral een thuis voor alle vreemde eenden in de bijt die elke dag de wereld beter maken met digitale ervaringen.

Internationalisering

Building awesome brands blijft niet alleen binnen de grenzen van Nederland. Gracious wil hiermee een internationale speler worden. 'Creativiteit is niet plaatsgebonden. We kijken verder dan landsgrenzen', aldus Sanchit. 'Echter, dit hoeft niet te betekenen dat wij een vestiging moeten openen in het buitenland of dat het merk gevestigd moet zijn in het buitenland. Er zijn heel veel mooie merken die vanuit Nederland opereren en internationaal excelleren. Laten we ons daar eerst nog meer op focussen dan komt de rest vanzelf.' – voegt Amlal hieraan toe.

Nieuwe vestiging

Of dit nog niet genoeg is, zijn er plannen om in 2018 een nieuwe vestiging te openen in  Amsterdam. Want waar kun je de internationale merken beter vinden dan in de creatieve  hoofdstad. 'We hebben er lang over moeten nadenken om de stap naar Amsterdam te zetten, maar in 2018 gaan we er toch echt aan geloven. Of je het nu wilt of niet, om op de lijst van internationale merken te komen, moet je nu eenmaal in Amsterdam gevestigd zijn.
Dat hebben we inmiddels ondervonden. We laten dan daar maar ons eigenzinnige Haagse geluid horen. Bovendien geeft het ons een voordeel op de arbeidsmarkt om de war of  talent te winnen', zijn de woorden van Amlal die met enthousiasme zijn mond uitkomen bij het praten over de nieuwe vestiging.

Ontwikkeling

Deze strategische stappen worden gezet met een vastberaden doel: groei! Amlal: 'Wij willen vasthouden aan onze eigen DNA. En ons DNA is gebaseerd op ondernemen met principes: eerlijk zaken doen, op basis van vertrouwen, persoonlijk, dichtbij en niet als leverancier maar als partner. Dan is groter worden geen opzichzelfstaand doel.
Wij verstaan onder groei, de ontwikkeling die we doormaken om nog betere dienstverlening te kunnen leveren. En dat gaat in gevallen gepaard met nieuwe kennis en vaardigheden in huis halen. Dit zullen we organisch doen door eind dit jaar van 23 man naar 32 man te groeien, maar ook met een gedegen buy & build strategie. Hierin zijn
fusies en overnames niet uitgesloten om nieuwe specialismen samen te laten smelten met reeds aanwezige generalisten. Op deze manier kunnen we digitale helden verbinden met verhalen van merken, zodat we onze eigen heldenverhalen kunnen schrijven. Immers,
building awesome brands!'

Meer over gracious

Wij zijn gracious. Voorheen bekend onder de naam Gracious Studios. Wij hebben ruim tien jaar ervaring als digitale ambachtslieden. We hebben passie voor hetgeen dat wij doen. Wij zijn goed in het creëren, bouwen en promoten van awesome brands. Gracious bouwt aan merken als: bol.com, Staatsloterij, Koopjedeal, Lotto, Most Wanted, de Persgroep, Warmteservice en VriendenLoterij.


Gerelateerde artikelen: