Twinkle | Digital Commerce

Oppo kiest voor Gracious

2021-08-24
1000561
  • [ingezonden artikel]
  • 1:01

Digital agency Gracious heeft de pitch van Oppo gewonnen voor de Nederlandse markt. Het bureau krijgt de opdracht om het van origine Chinese smartphone merk online en offline onder de aandacht te brengen bij Nederlandse consumenten.

Oppo is sinds de lancering in 2004 actief in meer dan 40 landen en regio’s. Ook in Nederland groeit het bedrijf snel sinds het hier in 2018 een kantoor opende. Naast smartphones biedt het merk inmiddels ook andere producten, zoals smartwatches en draadloze headphones. Gracious krijgt nu als strategisch partner de taak om de (digital) marketing strategie verder uit te rollen en de positionering van Oppo binnen de Nederlandse markt te versterken. Volgens Gracious cco Uri Glibota zijn de eerste stappen gezet en wordt het eerste kwartaal plan binnenkort gelanceerd.

Julia Verwijs, digital manager bij Oppo: ‘Met onze innovatieve smart devices richten we ons bij OPPO op het duurzaam verbeteren van het dagelijkse leven van gebruikers. Ons verhaal willen we dan ook, zowel on- en offline, delen met zoveel mogelijk Nederlandse consumenten. Tijdens de pitch heeft gracious ons laten zien dat ze op creatief vlak weten te verrassen.’