Starbucks, Shell en Priceline behoren tot de partners van Marketplace, een winkelapplicatie van General Motors. Letselschadeadvocaten wijzen op het gevaar van dashboard shopping.
Dat schrijven de collega’s van Shopper Marketing Update. General Motors, het bedrijf achter automerken als Chevrolet, Buick en Cadillac, lanceerde Marketplace twee weken geleden. Via hun dashboard kunnen gebruikers on the go bestellen bij pompstations en restaurants op hun route, maar ook bijvoorbeeld een hotelkamer boeken (video).
Infotainmentsysteem
Ook ExxonMobil, Dunkin’Donuts, TGI Friday, IHOP en Applebee’s zijn aangesloten op de applicatie. Ze draait op ingebakken 4G-connectiviteit en kan ook in de nieuwere bestaande modellen van de fabrikant worden gebruikt, mits voorzien van een compatible infotainment system.
'Zinvol contact'
‘Voor de meeste retailers en consumentenmerken is het dagelijkse woon-werkverkeer het enige moment op een dag dat ze niet met hun klanten kunnen communiceren’, zei Santiago Chamorra van General Motors bij de introductie. ‘Onze Marketplace-app geeft gebruikers de mogelijkheid om zinvol contact te maken met zowel automobilisten als hun passagiers.’
Onveilig
Letselschadeadvocaten wijzen op de risico’s van de app. Ook Deborah Hersman, president van de nationale Amerikaanse veiligheidsraad, heeft zich ronduit negatief uitgelaten.
‘There’s nothing about this that’s safe’.
General Motors werpt tegen dat Marketplace voorkomt dat automobilisten op hun smartphone gaan zoeken, bestellen en boeken, en dat de applicatie zodoende de veiligheid bevordert.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Winkelapplicatie General Motors leidt bestuurders af’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.