Fabrikanten verkopen met afstand het meest op de zakelijke online markt in de VS, voor distributeurs, retailers en groothandels. Dat blijkt uit de eerste editie van de B2B E-commerce 300, aangevoerd door ExxonMobile.
De 138 fabrikanten op de lijst zijn dit jaar samen goed voor naar verwachting 478,68 miljard dollar aan online verkopen. Daarmee tekenen ze voor bijna 90 procent van de omzet van de hele top 300, onlangs voor het eerst gepubliceerd door Internet Retailer.
Distributeurs
De 70 distributeurs op de lijst, waaronder US Foods en Tech Data, zijn dit jaar goed voor 34,4 miljard dollar volgens de Amerikaanse vaktitel. Dat is 23,5 procent meer dan vorig jaar, waarmee ze de snelst groeiende groep b2b-verkopers zijn binnen de top 300.
Retailers en groothandels
De 63 retailers in de lijst, waaronder Amazon, Staples en 1-800Flowers.com, boeken samen bijna net zoveel omzet als de distributeurs: 30,11 miljard dollar. De 29 groothandels in de top 300 realiseren niet meer dan een kleine 4 milard dollar omzet.
De top 10
Na aanvoerder ExxonMobile volgen Chevron, Apple, General Motors en Phillips 66 op de lijst van grootste Amerikaanse b2b-verkopers naar online omzet. In de tweede helft van de top 10 staan achtereenvolgens Ford Motor, General Electric, Valero Energy, Dell en Hewlett-Packard.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fabrikanten domineren b2b e-commerce lijst
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.