Twinkle | Digital Commerce

Health & beauty zet online opmars voort

2017-11-09
1000561
  • [nieuws]
  • 1:09

Tijdens het derde kwartaal van dit jaar is de online groei van de Health & Beauty-gerelateerde verkopen het hardst gestegen. Ook in het eerste kwartaal zat de grootste toename in die sector.

De 'winnende branche' van het tweede kwartaal, Speelgoed, leverde juist een deel van zijn groeispurt in: besteedden consumenten in de maanden april - juni nog 63 procent meer ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, de afgelopen drie maanden was dat nog 15 procent extra.

Winst voor Food/Nearfood en Home & Garden

De online aankoop van producten en bestedingen zat ook dit kwartaal in de lift: de totale toename van 17 procent streeft die van de voorgaande periode (+15 procent) voorbij. De Food/Nearfood-branche won 28 procentpunt groei; voor Home & Garden was dat 23 procentpunt. 

Telecom

Health & Beauty kende, ook in de eerste maanden van dit jaar, niet zo'n harde groei als nu het geval is: in het eerste kwartaal stond het groeicijfer op 52 procent. Minder goed nieuws vanuit de Telecom-sector: van een groei van 7 procent in de zomer gleden de verkopen naar een krimp van 18 procent in de nazomer.