Twinkle | Digital Commerce

Twinkle100-dashboard op Tableau

2017-09-22
1413794
  • [onderzoek]
  • 1:08

In de nieuwe Twinkle100, gisteren verschenen, staat zeer gedetailleerde informatie over de grootste online verkopers van Nederland. Het Centre for Market Insights (CMI) van de Hogeschool van Amsterdam, onderzoekspartner van Twinkle, heeft een digitaal dashboard gemaakt met geanonimiseerde data.

Hoeveel van de retailers in de Twinkle100 hebben een fysieke winkel, of een showroom? Wat zijn de populairste betaalmethoden in travel? In welke provincie wordt de meeste online omzet geboekt? Hoeveel van de modeverkopers faciliteren same day delivery? Zijn mobiele apps inmiddels gemeengoed in home & living? Hoe gangbaar zijn keurmerken?

Antwoord op deze en veel en veel meer vragen vind je in het Twinkle100-dashboard, gemaakt met en op Tableau. Via drie verschillende tabjes wordt geaggregeerde informatie uit de contentanalyse ontsloten, plus een aantal andere interessante metrics over onder andere cross-border e-commerce activiteiten. Gemaakte selecties zijn eenvoudig te downloaden, delen en/of embedden.

Jesse Weltevreden, lector online ondernemen aan de Hogeschool van Amsterdam, heeft ook data in het dashboard verwerkt van bedrijven die de publicatie uiteindelijk (net) niet hebben gehaald.

De Twinkle100

In de Twinkle100 lees je per bedrijf informatie over keurmerken, betaalmethoden, bezorgkosten, afhaalpunten en mobiele activiteiten, te danken aan de genoemde contentanalyse van het CMI. Daarnaast biedt de publicatie specifieke informatie over traffic, performance en social media, te danken aan onze partners SimilarWeb, MeasureWorks en Scooperz.

De Twinkle100 2017 is hier te bestellen