Twinkle | Digital Commerce

Miss Etam-moeder groeit online ‘tot 40 procent’

2017-09-15
1100618
  • [nieuws]
  • 0:59

De retailketens van de FNG Groep groeiden het afgelopen halfjaar ‘in ieder geval double digit en tot 40 procent’ in het digitale kanaal. Ceo Dieter Penninckx vertelt aan Twinkle dat ‘een goed stukje techniek en knowhow’ onder andere Miss Etam online helpt floreren.

Penninckx verklaart dat de groei van de gehele groep, waar ook merken als Claudia Sträter, Expresso en Steps onder vallen, kan worden verklaard door de synergyvoordelen in logistiek, aankoop en de online platformen. ‘Ook is de Nederlandse markt groeiende, dus we moeten zeker niet klagen’, zegt hij.

Weer winst

De winst kwam onder de streep uit op 2,8 miljoen euro, terwijl in hetzelfde halfjaar in 2016 het verlies bijna 1 miljoen euro was. De omzet van het Belgische FNG steeg met 1,1 procent tot 228 miljoen euro. Miss Etam is goed voor 20,9 procent van die opbrengst en Brabanto – waarvan de meeste winkels sloten – 26,5 procent.

Nieuwe webshop

Vlak voor de overname door FNG in de zomer van 2016 vernieuwde Miss Etam zijn webshop en verhoogde de gratis besteldrempel naar 30 euro. De damesmodeketen verkoopt ook via externe sites als wehkamp, Zalando en bol.com.