Twinkle | Digital Commerce

Hudson's Bay opent Nederlandse webwinkel

2017-11-11
1403789
  • 1:54

Hudson’s Bay heeft zijn Nederlandse webwinkel geopend. Achter de deuren bevindt zich een breed assortiment van bekende en nieuwe merken, gratis verzending voor orders vanaf 49 euro en een ‘all-channel’ loyaliteitsprogramma.

We’re live!’, klinkt het op de homepage van Hudsonsbay.nl. Bezoekers hebben de keuze uit een assortiment van bekende merken en artikelen van ‘een aantal getalenteerde jonge Nederlandse smaakmakers’. Zij worden in de fysieke winkels gelabeld als ‘Studios’, een afdeling waar het aanbod constant wisselt. Online is Studios niet terug te vinden en gaan de items op in het volledige aanbod. Alleen het eigen woonartikelenlabel van moederbedrijf HBC wordt uitgelicht.

Bezorgkosten voor niet-leden

De inhoud van winkelmandjes boven de 49 euro wordt gratis thuisbezorgd door partner PostNL, daaronder zijn de bezorgkosten - net als bij concurrent De Bijenkorf - € 3,95. Leden van het loyaliteitsprogramma Club Hudson’s Bay betalen geen verzendkosten. Retourneren is altijd kosteloos. 

Klantcontact

Hudson’s Bay is op verschillende manieren online te bereiken. Op de contactpagina staan Whatsapp, chat, e-mail, Facebook, Twitter en de telefoon als mogelijke kanalen.

Magazijn in Mijdrecht

De online orders worden verzonden vanuit een lokaal distributiecentrum in Mijdrecht, dat sinds mei bevoorraad wordt. Deze 55.000 vierkante meter grote ruimte huurt Hudson’s Bay van de familie Blokker in HB Capital.

Eerste winkel in Amsterdam

Hudson’s Bay, dat naar eigen zeggen een ‘onvervulde vraag naar een warenhuis in het premium segment’ invult, opent vandaag ook een eerste fysieke winkel in Amsterdam. De komende maanden komen daar nog negen bij, vooral in grote en middelgrote steden.

Click & collect in de winkel

In de fysieke winkels staat service centraal. Die wordt geboden door personal shoppers, een tailoring service, een haarsalon, een grooming bar, een kinderhoek en de mogelijkheid om producten te scannen en af te halen bij het click & collect-punt. In alle vestigingen is lunchen en dineren in La Place-restaurants een optie. Het Amsterdamse filiaal biedt plek aan de kookkunsten van chef-kok Ron Blaauw.

All-channel retailmodel

Jerry Storch, ceo van moederbedrijf HBC, spreekt van een all-channel retailmodel. Daarin heeft ook de mobiele applicatie voor zowel iOS als Android een plek. Het loyaliteitsprogramma Club Hudson’s Bay biedt klanten in alle kanalen de mogelijkheid om te sparen voor extraatjes. Voor leden is verzending van online orders standaard kosteloos. Daarnaast zijn de punten (één punt per aankoop) in te wisselen voor rewards als een beautybehandeling, winkelen met een personal shopper, kaartjes voor een fashion show of deelname aan workshops.