Twinkle | Digital Commerce

‘Made.com dit jaar winstgevend’

2018-05-16
1639921
  • [nieuws]
  • 1:10

Made.com koerst op de eerste zwarte cijfers af sinds zijn oprichting. De nummer 196 in de laatste Twinkle100 moet uitgroeien tot Europa’s ‘premier destination for home design’.

Dat zei Damien Poelhekke vandaag bij de kick-off van ShoppingTomorrow. Hij is managing director bij Made.com in de Benelux en verantwoordelijk voor new business.

Fast fashion

Het Britse bedrijf slijt meubelen van designers uit eigen keuken; anders dan de meeste meubelverkopers is de spreekwoordelijke middleman uit de keten geknipt, waardoor snel en goedkoop kan worden geproduceerd en geleverd. Volgens Poelhekke hanteert Made.com het ‘fast fashion model’, met de lancering van twee nieuwe collecties per week.

Nieuwe categorieën

Poelhekke liet zich ontvallen dat het break-even point is bereikt en dat Made.com op koers ligt voor een winstgevend 2018. Hij haalde verder onder meer aan dat het bedrijf werkt aan de entree in nieuwe categorieën als lifestyle, aan de verdubbeling van het productaanbod en van het aantal bediende markten:

Fysieke locaties

Op de roadmap staat verder onder meer de groei van het aantal fysieke locaties ofwel ‘brand cathedrals’. Made.com beschikt nu over zeven showrooms, waaronder één aan het Rokin in Amsterdam. Volgens Poelhekke ligt de gemiddelde orderbesteding offline ruim twee keer zo hoog als online: tussen de zes- en zevenhonderd versus ongeveer driehonderd euro.

Made.com is onder andere ook te vinden op Schiphol, een samenwerking die zal worden geïntensiveerd.

Lees ook: Made.com investeert in online groei (19 maart 2018)