Colruyt heeft zijn mobiele applicatie gekoppeld aan zijn online bestelservice. De app, MyColruyt, biedt onder andere de mogelijkheid om een boodschappenlijstje te maken. Die producten kunnen klanten dan in het digitale winkelmandje plaatsen of in de supermarkt gebruiken.
De app voor iOS en Android werd bijna een jaar geleden gelanceerd en is volgens het Belgische Colruyt inmiddels ruim 240.000 keer gedownload. Naar aanleiding van feedback van klanten integreerde de supermarktketen de online bestelservice Collect&Go, waarbij zij hun boodschappen in de winkel afhalen (Colruyt bezorgt niet aan huis).
Sorteren naar winkelindeling
Daarnaast is het mogelijk om de artikelen op het boodschappenlijstje te sorteren naar de indeling van een supermarkt in de buurt. Het bedrijf heeft 150 van zijn supers gekoppeld aan de app, zodat klanten daar snel hun weg kunnen vinden.
Online duurder uit
Vorig jaar kwam uit dat klanten van Colruyt online vaak meer voor de boodschappen betalen dan in de winkel, nog afgezien van de servicekosten. De verschillen liepen destijds op tot tientallen procenten, doordat de laagsteprijsgarantie op producten kanaalgebonden is. Het bedrijf maakte ook geen geheim van dit feit.
Veel te laat natuurlijk. Geen enkele klant gaat meerdere apps gebruiken van dezelfde retailer.