Verschillende e-commerce bedrijven in de Verenigde Staten hebben een standpunt ingenomen over de huidige racismediscussie. Zo hebben Apple en PayPal hun betaalmethode weggehaald uit verschillende webshops en laat een online bloemist geen ‘haatdragers’ meer toe.
Het dodelijk geweld in het Amerikaanse Charlottesville deze week is voor veel grote e-commerce bedrijven en - toeleveranciers een aanleiding om een nadrukkelijk standpunt in te nemen over de discussie. Uber, Facebook, MailChimp, WordPress, Apple en PayPal hebben zo hun stappen genomen.
Apple Pay verwijderd
Apple heeft zijn betaalmethode Apple Pay verwijderd uit een aantal webwinkels in ‘nazikleding’ en artikelen om ‘white nationalism’ te promoten. Onder die bedrijven is Vinlandclothing.com, waarvan de eigenaar naar eigen zeggen niet wist dat zijn shop Apple Pay als betaalmethode had. ‘Bedrijven hebben het recht om niet samen te werken met iemand’, zegt hij volgens BuzzFeed. ‘If they don’t like me, they don’t have to do business with me.’
Door naar het Holocaustmuseum
Een online bloemist uit Chicago wil geen ‘haatdragers’ meer in zijn digitale winkel. Bij de entree moeten bezoekers aangeven of zij vóór of tegen racisme, de nazigedachte en white nationalism zijn. Zijn zij vóór, dan worden zij doorgestuurd naar de website van het Amerikaanse Holocaustmuseum.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
E-commerce bedrijven nemen standpunt in racismediscussie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.