Facebook duikt opnieuw in flash sales, dit keer via zijn marktplaats en in samenwerking met eBay. Gebruikers zien elke dag honderd koopjes van eBay Daily Deals in de Facebook app verschijnen.
Het is voor het eerst dat er een duidelijke samenwerking plaatsvindt met een third party verkoper op Marketplace. Het platform is namelijk vooral bedoeld voor c2c, hoewel webwinkels hier ook items kunnen posten.
Eigen etalage
EBay krijgt nu een eigen ‘etalage’ waar het zijn Daily Deals in consumentenelektronica, mode, en huis- en tuinproducten kwijt kan. Een klok geeft per artikel aan hoe lang de bijbehorende deal nog geldig is.
Niet exclusief
Gebruikers kunnen de producten op eBay kopen. Deze website opent binnen in Facebook’s app, zo omschrijft Techcrunch de regeling. Het betalen gebeurt ook bij eBay. Momenteel heeft een handvol testers toegang tot de pilot, zo verklaren beide bedrijven. Omdat de samenwerking niet exclusief is, is het zeker mogelijk dat Facebook in een later stadium ook andere verkopers benadert voor dagelijkse aanbiedingen.
Push voor lokale ondernemingen
Facebook testte flash sales enkele jaren geleden al eens op een Groupon-achtige manier om lokale ondernemingen een push te geven via de aanbiedingen op het platform. Destijds maakten steeds meer van deze bedrijven echter een eigen pagina aan en investeerden in shopadvertenties op Facebook.
Marketplace in Nederland
Marketplace komt binnenkort ook naar Nederland. Gebruikers kunnen straks foto’s van hun producten uploaden en een beschrijving en prijs toevoegen. Anderen kunnen aan de hand van de afstand tot hun locatie relevante artikelen vinden en aanschaffen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Facebook opnieuw in flash deals via marktplaats
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.