Ocado heeft als eerste Britse online super een app gebouwd voor Amazons spraakassistent Alexa. Gebruikers kunnen er hun boodschappen mee bestellen, orders checken en Alexa vragen om tracking informatie.
Bij de ontwikkeling van de app hebben ontwikkelaars kunstmatige intelligentie (AI) ingezet, zodat Alexa de bestellingen beter kan begrijpen en bijvoorbeeld ontdekt wanneer een ingrediënt uit een recept nog niet op de boodschappenlijst staat.
Op de woorden 'where's my order' zoekt de spraakassistent de realtime locatie van de order op en geeft die door. Alexa vertelt desgevraagd consumenten welke seizoensgroenten er in de aanbieding zijn en inspireert kokers met allerlei recepten.
Eigen technologie
Met de nieuwe app krijgen klanten van Ocado er een extra bestelmogelijkheid bij, naast de eigen webwinkel en de bestaande mobiele applicaties. De online supermarkt experimenteert regelmatig met nieuwe technologieën om zijn dienstverlening te verbeteren, zoals een zelfrijdende bezorgbus, een orderpickende robotarm of een artificial intelligence-klantenservice. Ook helpt de websuper graag collega's in het digitale zadel, zoals onlangs tuincentrumketen Dobbies en eerder concullega Morrisons.
Nog niet over de grens
Voorlopig zullen we de supermarkt in Nederland nog niet tegenkomen: Ocado belooft zijn investeerders al een tijdje uit te breiden naar het buitenland, maar tot dusver heeft de supermarkt daar nog geen stappen in gezet.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ocado laat Alexa bestellen voor klanten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.