Expedia rolt een nieuw programma uit dat hotelketens tools biedt om meer producten direct te verkopen aan reizigers. De ‘toolkit’ Expedia Powered Technology bevat onder andere oplossingen voor pakketreizen en loyaliteitsprogramma’s.
Expedia wil zijn hotelklanten graag helpen om meer directe boekingen te genereren, naast bijvoorbeeld alleen een groter mondiaal bereik te bieden. Zo heeft het platform een pakketreizen tool waarmee hotelbedrijven met meerdere eigen producten (‘multi-property partners’) totale vakanties kunnen aanbieden aan reizigers via dynamic packaging.
Realtime meetings organiseren
Ook biedt Expedia de mogelijkheid om zijn platformbezoekers te koppelen aan het eigen loyaliteitsprogramma van hotelketens en kunnen hotelbedrijven een ‘realtime meeting organizer’ van Expedia implementeren in hun eigen site.
Omzet optimaliseren
Daarnaast komt de kit Expedia Powered Technology met oplossingen om de omzet te optimaliseren (Rev+, een revenue management tool) en om consumenten via advertenties direct naar de website van de hotels te leiden.
Tools op abonnementsbasis
Expedia is niet het eerste boekingsplatform dat hotelketens helpt om meer directe boekingen te krijgen. Booking.com lanceerde twee jaar geleden een soortgelijk technologieprogramma, BookingSuite. Het Nederlandse HotelChamp heeft er zelfs een heel businessmodel omheen gebouwd en biedt tools op abonnementsbasis.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Expedia helpt hotelketens aan meer directe boekingen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.