Twinkle | Digital Commerce

PostNL geeft webshoppers landelijk meer regie

2017-07-26
1277718
  • 0:55

PostNL biedt webshoppers in heel Nederland nu de kans om bezorgtijden en -locaties te wijzigen voor de eerste pakketbezorgpoging. De marktleider introduceerde deze optie eerst in delen van het land, nu is die breed beschikbaar gekomen.

Dat blijkt uit een update van PostNL’s mobiele applicatie. ‘Het werkt nu in heel Nederland: u kiest vóórdat de bezorger langskomt zelf uw gewenste bezorgtijd of PostNL-locatie om uw pakket af te halen. Er hoeft dus níet meer eerst een bezorgpoging plaats te vinden.’

Bezorging wijzigen

Eerder deze maand werd de nieuwe dienstverlening onder de naam ‘Bezorging wijzigen’ gepresenteerd, als ‘een volgende stap om, samen met webwinkeliers, consumenten meer regie te geven over waar en wanneer zij hun pakket willen ontvangen’. De dienst, beschikbaar in de mobiele apps en de track & trace op Postnl.nl, draagt allicht bij aan de vermindering van het aantal mislukte eerste afleverpogingen en daarmee aan het aantal bestelbuskilometers.

Lees ook: PostNL monteert nu ook bestelde meubels thuis  (22 juni 2017)