Twinkle | Digital Commerce

Digitalisering op Nederlandse winkelvloeren Hudson’s Bay

2017-07-31
25311423
  • 1:21

Hudson's Bay opent in de tweede helft van augustus in ons land de deuren van tien warenhuizen. Daarbij hoort een digitale representatie, waarvoor een loyaliteitsprogramma reeds in de steigers staat. Consumenten kunnen zich vast aanmelden als nieuw lid van 'Club Hudson's Bay' in de app, die ook gebruikmaakt van de winkelvloer.

Comarch, bouwer van de Nederlandse mobiele applicatie van de Canadese keten, verzorgt onder meer in-store beacons en location based services via de app. Hudson's Bay lanceert het loyalty management platform officieel gelijktijdig met de opening van de winkels. De webshop opent op hetzelfde moment, bevestigde het warenhuis eerder aan Twinkle.

Eén-op-één-communicatiekanaal
'Het is een systeem waarin diverse innovatieve technologieën en features geïntegreerd zijn om de klantbeleving te verrijken waaronder proximity marketing en location-based services, in-store beacons alsook real-time push notificaties via de mobiele app', verklaart ontwikkelaar Comarch in een persbericht. 'De app werd specifiek ontworpen om het belangrijkste één-op-één communicatiekanaal te vormen tussen het merk, de winkels, de medewerkers en de klanten.'

Club Hudson's Bay
De warenhuisketen belooft leden van Club Hudson's Bay toegang tot 'exclusieve events en 'speciale services'; ook kunnen gebruikers punten sparen met iedere aankoop bij de Canadees. Die zijn in te wisselen voor speciale acties, zoals een gratis personal shopper of een beauty-behandeling. Bij de opening van de warenhuizen heeft Hudson's Bay meer verrassingen in petto voor clubleden.

The Limiteds
Het loyaliteitsprogramma levert zijn leden eveneens tijdelijk verkrijgbare, exclusieve producten in de afdeling 'The Limiteds', voor Hudson's Bay vervaardigd door topdesigners en merken. Daartoe behoren onder meer MAC Cosmetics, Marc Cain en 10DAYS.