Twinkle | Digital Commerce

Bol.com en Lego lanceren online speelfilmpjesplatform

2017-08-01
1300731
  • 0:57

Samen met Lego richt bol.com zich met een nieuw online videoplatform op creatieve minderjarigen. Zij kunnen vanaf nu letterlijke speelfilmpjes maken en delen.

Met een scriptgenerator, geluidseffecten en diverse achtergronden kunnen de kinderen hun fantasie de vrije loop laten. 'Zo worden zij gestimuleerd om creatief aan de slag te gaan als regisseur van hun eigen speelfilmpjes en leren zij op een andere manier te spelen', verklaart de aanvoerder van de Twinkle100. De webwinkel combineert met het platform naar eigen zeggen de trend van vlogs en unboxing video's met de aanhoudende populariteit van Lego onder de kleintjes.

Inzicht in doelgroepen

Ouders die inloggen met hun bol.com-account, kunnen zo toezicht houden op wat de jongeren hebben gemaakt en gedeeld. 'We gebruiken de gegevens van jou en jouw kind(eren) niet voor commerciële doeleinden, enkel om inzicht te krijgen in de populariteit van de filmpjes bij de doelgroepen van dit inspiratieplatform', meldt het platform. Gegevens zullen niet gedeeld worden met derden of openbaar worden gemaakt; kinderen kunnen de filmpjes echter wél via sociale media verspreiden.