Gebruikers van Asos' mobiele applicatie bezoeken de pure player acht keer vaker dan klanten zonder de app. Ze doen de helft meer transacties. Dat vertelde Brian McBride, chairman van Asos, vanochtend op de Global E-commerce Summit in Barcelona.
Klanten van Asos hanteren 'fashion als lifestyle', aldus McBride. Ze hangen graag rond in de mobiele applicatie, gemiddeld 70 minuten per maand. 'De app is hét middel om loyalty te generen', aldus de Brit. Dat de gebruiksvriendelijkheid geen issue (meer) is, bewijst een ander cijfer: app-gebruikers bekijken per sessie twee keer zoveel producten als desktop-bezoekers doen.
Personalisering
McBride, tot vijf jaar geleden voorman van Amazon.co.uk, zei vanochtend dat Asos erin is geslaagd zijn enorme productaanbod door de slimme inzet van data te personaliseren. Ook mobiele gebruikers worden zo wegwijs gemaakt: ze zien geen vierduizend spijkerbroeken, waarna ze moeten zoeken en filteren. In plaats daarvan krijgen ze tien tot vijftien modellen voorgeschoteld die passen bij hun persoonlijke voorkeuren en trends.
Engagement
20 miljoen volgers op verschillende sociale media helpen Asos verder vooruit. McBride: 'E-commerce is all about engagement and connecting with customers.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Asos: 'App hét middel voor loyalty'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.