Nick Lenten, in 2000 de eerste werknemer van Coolblue, is gisteren begonnen als chief customer officer bij Suitsupply. ‘Hier heb ik te maken met een andere, maar zeker hyperpersoonlijke klantfocus’, zegt hij tegen Twinkle.
Na zijn vertrek bij Coolblue, eind vorig jaar, dacht Lenten (30) na over het vervolg van zijn carrière. ‘Ik ben bezig geweest met adviseren en investeren. Ook heb ik heel veel gesprekken gevoerd over een volgende stap, tot ik Fokke (de Jong, oprichter van Suitsupply, red.) tegenkwam en overtuigd raakte van de potentie. En dus ga ik van de blauwe pakketjes naar de blauwe pakken.’
Internationaal
Hele andere business, aldus Lenten. ‘Zo, zeg dat wel. Suitsupply is mode, het gaat om eigen producten, het moet altijd fantastisch passen en het is heel internationaal. Dat trekt me aan. Daar komt bij dat er online nog veel is te doen, om er nog meer uit te halen. Er zoeken maar weinig mensen op “blauw pak” in Google, zeker niet in Polen bijvoorbeeld. Vertrouwen winnen is in deze tak van sport nóg belangrijker.’
European E-commerce Award
Suitsupply is digitaal al flink actief, reden waarom het Nederlandse bedrijf twee jaar geleden een European E-commerce Award won tijdens de Global E-commerce Summit in Barcelona. Het betrof de Omnichannel Award, een onderscheiding voor de combinatie van verkoopkanalen. Lenten: ‘Suitsupply is ver in online stijladvies en met één druk op de knop komt er een stylist naar je huis. We gaan nieuwe proposities ontwikkelen en daar heb ik zin in. Suitsupply is niet bang om de grenzen op te zoeken, online en offline succesvol te combineren.’
Eerste medewerker Coolblue
Lenten startte in 2000 als puber bij Coolblue, een jaar eerder opgericht door Pieter Zwart, Paul de Jong en Bart Kuijpers. Zij verkochten mp3-spelers op Mp3man.nl en adverteerden op een website over dat onderwerp van Lenten. ‘Zo raakten we in gesprek’, zegt laatstgenoemde. ‘In 2000 werd ik de eerste medewerker, begonnen als developer annex online marketeer annex pakjesinpakker.’
Directeur tevreden klanten
Lenten bouwde vervolgens aan het overkoepelende merk Coolblue, dat een waaier aan Nederlandse en Belgische webshops in de lucht houdt. De nummer 4 van de Twinkle100 gaat binnenkort op één domein verder, waarmee die operatie is voltooid. In 2012 nam Lenten zitting in de directie van Coolblue, eerst als directeur ‘tevreden klanten’, later als chief product / technology officer. ‘In die rol was ik onder meer verantwoordelijk voor de groei van het development team. We zijn van 25 naar 150 developers gegaan bij Coolblue, in 29 teams. Maar ik heb me ook bezig gehouden met de conversie en met slimmere looproutes in het magazijn, de voor- en de achterkant.’
Lees ook: Martijn van der Zee van Suitsupply naar Rituals (19 april 2017)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nick Lenten (ex Coolblue) aan de slag bij Suitsupply
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.