Twinkle | Digital Commerce

Martijn van der Zee van Suitsupply naar Rituals

2017-05-28
397223
  • [nieuws]
  • 1:08

Martijn van der Zee vertrekt als marketingdirecteur bij Suitsupply. Hij gaat per 1 mei aan de slag bij Rituals als digital director, waar hij de leiding krijgt over initiatieven in e-commerce en de digitale marketing unit binnen het bedrijf.

‘Ik ben weg bij Suitsupply na een mooie tijd met veel innovatie’, bevestigt Van der Zee aan Twinkle. ‘Mijn focus zal bij Rituals liggen op het consolideren en versnellen van de digitale en internationale groei. Het lijkt me een erg interessante uitdaging bij dit snelgroeiende bedrijf.’

Afhalen en uitproberen
Van der Zee werkte ruim twee jaar bij het pakkenbedrijf. In die periode sleepte Suitsupply in 2015 de Omnichannel Award, onderdeel van de European E-commerce Awards in Barcelona, in de wacht, voerde het bedrijf onder andere tests uit met same day afhalen in Nederland en een home try-on service in de VS, en startte het met curated shopping service The Box Office.

Sporen bij KLM
Van der Zee heeft een lange loopbaan bij KLM erop zitten. Onder zijn leiding groeide de luchtvaartmaatschappij de afgelopen jaren uit tot een ster in social media-klantcontact. KLM werkt momenteel aan een 360 graden profiel van al zijn klanten. Het systeem dat hiervoor zorgt is deze zomer gereed.