Twinkle | Digital Commerce

Google plaatst Shopping-advertenties tussen afbeeldingen

2017-05-27
180101
  • 1:07

Google introduceert Shopping-advertenties bij de afbeeldingen in zijn zoekmachine. De ads zien er hetzelfde uit als die tussen de tekstuele zoekresultaten en ze verschijnen boven de foto’s van items die niet te koop zijn. Daarnaast maakt Google een click & collect optie vast aan local inventory ads.

Google zoekt steeds meer manieren om retailers te helpen in het verkopen van hun producten. De nieuwste feature is een Google Shopping-advertentie onder het tabblad Afbeeldingen, alleen via de mobiele telefoon te zien. Volgens de zoekgigant zoeken veel mobiele gebruikers namelijk tussen afbeeldingen als zij een artikel online willen vinden. De advertenties zien er als volgt uit:

Click & collect
Daarnaast wordt het voor gebruikers van local inventory ads mogelijk om een click & collect optie vast te maken aan deze advertenties. Local inventory ads zijn beschikbaar voor een kleine groep retailers in onder andere de Verenigde Staten en Duitsland. Ze geven de actuele fysieke winkelvoorraad van retailers online weer.

Productpagina
Als een consument op de advertentie klikt, verschijnt een productpagina van de retailer binnen Google. Op deze pagina bevindt zich binnenkort ook een afhaaloptie voor de dichtstbijzijnde winkel, aldus Internet Retailer.

Lees ook:
Google gaat GTIN-verplichting handhaven (17-5-2016)