‘Er gaat een omkering plaatsvinden als het gaat om digitale transacties: de klant komt steeds meer aan de knoppen’, aldus Douwe Lycklama van Innopay. ‘De klantinteractie is steeds meer transactioneel en daardoor beter meetbaar.’
Volgens Lycklama is de tijd van online betalen overgegaan in die van de veel bredere digitale transacties. ‘Klanten kunnen steeds vaker betalen met hun data, bijvoorbeeld bij premium businessmodellen voor muziek, spelletjesapps en sociale media.’
Lycklama is keynote speaker van het evenement Digital Transactions op 7 maart, voorheen het Online Betaalcongres. Hij spreekt hier over de relevantie van digitale transacties in e-commerce.
Klant aan de knoppen
‘Klanten krijgen door wetgeving hun eigen data in beheer, al vanaf 2018’, vertelt hij over de andere focus van het event. ‘En die nieuwe werkelijkheid moet door bedrijven worden vertaald in aantrekkelijke klantproposities. Klanten zitten aan de knoppen tijdens de customer journey. Hoe meer knoppen je hebt, hoe meer transacties. Wat betekent dat e-commerce ondernemingen veel momenten in de customer journey hebben om de klant tegemoet te komen in zijn wensen en daarmee de conversie kunnen verhogen.’
Checkout naar 30 seconden
Lycklama denkt dat van de online betaalmiddelen die nu bestaan, de klassieke creditcardbeleving in de komende jaren het veld zal ruimen. ‘Daarmee bedoel ik het handmatig invoeren van het creditcardnummer’, zegt hij. ‘De creditcard zelf zal zeker blijven bestaan, maar wordt verder geïntegreerd in nieuwe oplossingen ten behoeve van het gebruiksgemak. Zo wordt de checkout verkort van 2 minuten naar 30 seconden.’
Digital Transactions vindt op 7 maart plaats in Hotel Houten. Onder andere Thuiswinkel.org, MoneYou, Betaalvereniging Nederland, Ingenico, IceMobile, Arriva en Worldline verzorgen een presentatie tijdens het event. Bekijk hier het gehele programma.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lycklama (Innopay): ‘Klantinteractie wordt meer transactioneel’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.